Her finner du ofte stilte spørsmål og svar

Jeg skal flytte, har dere nøkkel til bommen så jeg kan kjøre inn til bygget?
– Nei, området på Lillohøyden er bilfritt og det er kun sommer/vintervedlikehold som har anledning til å kjøre på området.

Jeg har spørsmål om faktura og felleskostnader
– Logg deg på «min side» hos Usbl.no hvor du finner oversikt over dine felleskostnader. Kontakt forretningfører ved spørsmål usbl@usbl.no eller 22 98 38 00.

Jeg har problemer med kjøkkenventilatoren, eller det er dårlig avtrekk
– Bygget har balansert ventilasjon og avtrekket reguleres med et spjeld. Dette spjeldet har en tendens til å sette seg fast pga. fett og må rengjøres jevnlig. Les mer om ventilasjon her

Jeg får besøk. Har vi gjesteparkering?
– Nei, dessverre. Alle parkeringsplasser i garasjen eies av noen og det er ikke tillatt å parkere utenfor oppmerket plass. Det er for øvrig gode muligheter for å parkere i Nydalen P-hus eller på Lillo Gård senter. Du kan også høre om det er noen snille naboer som ikke bruker plassen sin.

Jeg har mistet nøklene mine, hvordan får jeg tak i nye?
– Nøkler til leiligheten din kopierer du hos låsesmed. Hver seksjon skal i utgangspunktet ha 3 nøkkelbrikker. Etter at sameiet har fått installert digitale nøkler som kan deles via app, vil de aller fleste klare seg med dette. Les mer om nøkler for Lillohøyden 6 her

Det er en slags brummelyd inne i veggen på kjøkkenet, vet dere hva det kan være?
– Sannsynligvis er dette komfyrvakten som har dårlig batteri og må byttes. Det skal finnes en brukerveiledning til komfyrvakten din i mappen i sikringsskapet.

Se informasjon om komfyrvakt her

Jeg ønsker å bytte ut kjøkkenventilatoren, er det noe jeg bør tenke på?

– Det er fullt mulig å bytte ut kjøkkenviften, men det må være en ventilator som er egnet for balansert ventilasjon. Spør på butikk eller fagpersoner før du bestiller. Settes det inn en vifte med motor, så kan det skape ubalanse i hele ventilasjonsanlegget for bygget. Les mer om ventilasjon her

Kan jeg få elbillader i garasjen og hva vil det eventuelt koste?

Les mer om dette temaet her

Hvordan får jeg tilgang til Unloc, digital nøkkel?

Hvis du som eier ikke har mottatt link til aktivering, ta kontakt med ditt styre. Er du leietaker, må du kontakte eier.

    Internett fungerer ikke – hva kan jeg gjøre?

    Opplever du problemer med internett, eller ønsker å oppgradere hastighet, ta kontakt med Telenor på telefon 915 09000 eller sjekk nettsidene for driftsstatus eller logg deg inn på min side hos Telenor: https://www.telenor.no/privat/. Før du tar kontakt med Telenor, kan det være en ide å koble fra strømmen på WiFi ruter og modem som befinner seg i sikringsskap. Vent ca 1 minutt før du kobler til strøm igjen. Et kjent problem er problemer med strømforsyningen til modemet i sikringsskapet. Dette kan være tilfelle hvis det lyser rødt på modemet. Ny kabel får du ved å kontakte Telenor.