- Prospekter over Lillohøyden trinn 1, 2, 3
- Ønsker du varsel om strømbrudd/vann – Hafslund nett
Hei
For å få varsel om evnt. strømbrudd etc. må du selv ha lagt inn ditt telefonnr.
Dette kan gjøres på https://www.hafslundnett.no/
https://www.fortum.no/fjernvarme/drifts-og-feilmeldinger
Hilsen
Continue reading →
Styret - Bestill klistremerke med bolignummer til døren din
Alle er pålagt å ha et klistremerke med bolignr på døren. Ved at mange har byttet dør, kan dette merket bli borte osv.
Du kan gratis bestille dette hos boligmerke i Oslo kommune.
Send mail til boligmerker@pbe.oslo.kommune.no
Og be de sende til din adresse: Husk bolignr. eks: H0508
https://www.oslo.kommune.no/plan-bygg-og-eiendom/kart-og-eiendomsinformasjon/bolignummer/
Continue reading → - Ventilasjon FDV – viktig
Ang. ventilasjon
Det er viktig at det er vifter på kjøkkenet som er tilpasset balansert ventilasjon. DVS. at skal du bytte vifte må du sjekke ut dette. Hvis du installerer en vifte som ikke er tilpasset, vil anlegget bli ubalansert og vi mister garantien på løsningen.
Ventilatorhette på kjøkkenet er en del av ventilasjonsanlegget. Dersom du ønsker å bytte ut denne, må det benyttes produkter som passer til anlegg med balansert ventilasjon. Montering av kjøkkenvifte med motor er ikke tillatt og vil kunne skape ubalanse i ventilasjonssystemet i hele bygget, samt at det kan sive matlukt til andre leiligheter.
Hver enkelt beboer må passe på å rengjøre overflatene på tillufts- og avtrekksventilene, samt å vaske fettfilteret på kjøkkenhetten.
FDV vedlagt
Ventilasjon – Brukerveiledning leiligheter
Styret
Continue reading → - Oppdatering info USBL – godkjenning av bruk av mail
Du må selv sørge for at riktig email er registrert i systemet.
NB: Det an være lurt å bruke en annen epost enn jobb mail (når folk bytter jobb glemmer de å endre denne). Hvis du har feil mail inne, så sendt mail til styret.
Vi har USBL som forretningsfører og ihenhold til de nye personvernreglene ønsker vi at alle tar et aktivt standpunkt til følgende.
Pålogging DIN SIDE hos USBL
Første gangs innlogging: https://usbl.portal.bbl.no/Account/RequestVerificationCode
Allerede innlogget: https://usbl.portal.bbl.no/Account/Logon
Inne i portalen klikker du på ikonet «mannen» i høyre hjørne. Velg innstillinger.
Under valget «Alternativer»
Her godkjenner du:
Elektronisk kommunikasjon
Andelseieren samtykker med dette i at meldinger, varsel og annen informasjon eller dokumenter fra borettslaget, representert ved styret eller forretningsfører, kan gis elektronisk.Email kan du endre under «Kontaktinformasjon»
Hilsen
Styret
Continue reading → - Bestille/slette nøkler, nøkkelbrikker, garasjeåpner, ringetablå
Alle brikker blir fakturert av USBL ved kjøp. Husk å oppgi epost adresse for tilsending av faktura.
Nøkler
Skal du ha ekstra nøkkel til leilighet må du selv få kopiert nøkkel hos en låsesmed. Vi bruker ikke system og nøkkel kan fritt kopieres.Ringetablå Endring av navn send mail til ditt styre. lillohoyden2styret@gmail.com Lillohoyden4styret@gmail.com Lillohoyden6@gmail.com
- Hvis du vet seksjonsnummeret (eks 025) dit du skal, kan du bruke en hurtigkode på ringetablået direkte for å ringe på. 025 +»ok»
Heisnøkkelen (for å holde heisdøren oppe i forbindelse med flytting):
Vi ønsker ikke at nøkkelen til heisdøra skal knekke eller komme på avveie, og vil derfor ha kontroll på disse.Nøkkelen skal kun brukes for å holde dørene åpne ved inn- og ut lasting av heis. Dvs ikke lås heisen når du er ute med søppel eller i bilen etc. Det skaper mye irritasjon, og det er bare 1 heis pr. oppgang.Nøkkelen lånes ut ved behov, og skal brukes med respekt for alle som ønsker å bruke heisen. Dvs heisen skal kun låses ved inn- og ut lasting til/fra gang, og ikke til bil/søppelsjakt/leilighet.Nøkkelen lånes ut av styret ved behov.
Ring eller send mail lillohoyden2styret@gmail.com Styret 4 Styret 6Garasjeåpner må du bestille på mail : lillohgarasje@gmail.com Pris 600,- kr per stk. Blir fakturert av USBL.
Bytte batteri i garasjeåpneren:
Nøkkkelbrikker Lillohøyden 2, 4, 6 og garasjen
Hvis du ikke klarer å lese av nr på nøkkelbrikken pga. slitasje klikk her for info om hvordan du få lest av nummeret.
Hvis du ønsker oversikt over dine registrerte brikker på din seksjon klikk her , du kommer da til et lite program som du kan taste inn brikke nr. for å se hvor mange brikker som er reg. på din seksjon.
Kopier info nedenfor over i mail og send til bestilling@lillohoyden2.no
Kontaktinfo/eier:
Husnr (Lillohøyden 2, 4, 6, eller garasje) : xx
Leilighetsnr: xx
Telefonnr: xxxxxxxx
Email: xxxEier/Navn: xx
Adresse: xx
Postnr sted: xx
Brikke til ytterdør:
Antall: xx
Farge: xxBrikke/fjernkontroll til garasjen:
Brikke antall: xx NB: velg farge.
Fjernkontroll antall: xxNB: Blir levert i sort hvis ikke annet angitt.
Sikkerhets kontroll:
For å få bestilt tilleggsbrikker og nye brikker må du oppgi NO nr. på eksisterende brikker. Det kan også blir aktuelt å fremvise disse for kontroll.Oppgi brikkenr på gjenværende brikker:
Brikkenr: no xxxxxx
Brikkenr: no xxxxxx
Brikkenr: no xxxxxx
Brikkenr: no xxxxxxSlette brikker:
Ved tap av brikke skal dette meldes uten ugrunnet opphold til bestilling@lillohoyden2.no for sletting.Brikker som skal slettes:
Brikkenr: no xxxxxx
Brikkenr: no xxxxxx
Brikkenr: no xxxxxxLevering:
Avtales, kan hentes på Lillohøyden.Hvis faktura skal sendes oppgi faktura adresse:
NB: fakturagebyr vil påløpe.Bestillingsskjema sendes på mail til: bestilling@lillohoyden2.no
Pris per programmert brikke:
100,- per stk (fakturera sendes til eiers e-post adresse)
Sletting blir IKKE fakturertLys blå
Mørkeblå
Lime
Mørkegrønn
Sort
Hvit - Årsmøter/Sameiemøter og protokoller Hus 4
- Videoovervåkning
Lillohøyden garasje
Lillohøyden garasjesameie har videoovervåkning i garasjen på Lillohøyden.Hvis det skulle være behov for å sikre videobevis så må dette meldes innen 7 dager fra skaden oppstått.
Ta kontakt med Lillohgarasje@gmail.com for spørsmål
Lillohøyden 2 har videoovervåkning. Hvis det er spørsmål ta kontakt med lillohoyden2styret@gmail.com
Video overvåkning er installert og kameraer vil overvåke alle inngangsdører, postkasser og innganger til alle boder. Dette er godt merket.
Materialet vil bli slettet hver 7 dag, og tilgang til materialet fås ved politianmeldelse av forhold.
Styret bygg 2
Continue reading → - Ringetablå Hus 4
Ringetablået er oppdatert med etternavn basert på seksjonseierelisten hos USBL. Vennligst ta kontakt med styret hvis du oppdager feil eller mangler.
MVH
Styret
Continue reading → - Branninstruks – HMS – gassbeholdere
Branninstruks og oppbevaring av gassbeholdere
Branninstruks for: Sameiet Lillohøyden – Fernanda Nissens gate 2, 4, 6, 0484 Oslo
VED BRANN ring TLF: 110
1. VARSLE
2. EVAKUERE
3. SLOKKEOppdages brann eller røyk skal brannvesenet varsles uten opphold. Slå alarm og forsøk å varsle beboerne.
Hver leilighet er en branncelle så opphold deg i leiligheten til du får beskjed om evakuering.
Barn og eldre/uføre hjelpes ut. Ved mindre branntilløp forsøk å slokke brannen med tilgjengelig slokkeutstyr. Lukk dører og vinduer. Hvis brannen ikke slokkes straks er det særlig viktig at dører til det rom hvor det brenner, samt korridorskiller og dører til trappehuset/heis holdes lukket for å hindre spredning. Heiser må ikke brukes ved brann/brannalarm!
Gjør deg kjent med:
– rømningsveier og nødutganger
– hvor slokkeutstyr er plassertSørg for at rømningsveier og nødutganger alltid er frie. Det skal ikke stå gjenstander i korridorene.
Hus 4
I Hus 4 har vi to trappe nedløp, dersom den ene trappe nedløpet ikke kan brukes er det andre trappe nedløpet som skal brukes som rømningsvei. Dersom strømmen blir borte, tennes ledelys i taket i korridorene og trappe nedløp.Hus 2
Hus 2 har ett trappenedløp med luftsjakter som starter ved brannalarm og røykutvikling. Dersom strømmen blir borte, tennes ledelys i taket i korridorene og trappe nedløp.Hus 6
I Hus 6 har vi to trappe nedløp, dersom den ene trappe nedløpet ikke kan brukes er det andre trappe nedløpet som skal brukes som rømningsvei. Dersom strømmen blir borte, tennes ledelys i taket i korridorene og trappe nedløp.Gjør deg kjent med hvordan slokkeutstyret skal brukes i din leilighet.
Oppmøteplass ved evakuering:
I garasjeanlegget på andre siden av Kristoffer Amotsgate (v/Nydalens postkontor).Vis brannvett
HMS – gassbeholdere
Verken store eller små gassbeholdere skal oppbevares i boden eller under bakkenivå. Gassen er tyngre enn luft. Vis gass lekker ut under bakkenivå eller i bod uten skikkelig lufting, vil gassen samle seg langs gulvet. Da skal det bare en liten gnist til før gassen tar fyr og eksploderer.Har du en gassbeholder må du oppbevare denne ute på terassen. Bor du på bakkenivå må du oppbevare den ute i et låsbart skap med lufting.DET ER IKKE TILLATT Å OPPBEVARE GASSBEHOLDERE I BODENE.Spraybokser som inneholder gass som drivmiddel (aerosolbeholdere) og spraybokser med brannfarlig innhold bør oppbevares på samme måte som andre gassbeholder. - Ordensregler og vedtekter for Lillohøyden garasjesameie
Ordensregler Lillohøyden garasjesameie
Lillohoyden utenomhus og garasje ordensregler 2018 april
Vedtekter Lillohøyden garasjesameie
7337 Lillohoyden Garasjesameie Vedtekter
Continue reading → - Bruk av søppelsjakter på LillohøydenKorrekt bruk av avfallssystemet reduserer våre kostnader og øker vår trivsel!
Se de enkle punktene for korrekt bruk.
Vi på Lillohøyden har et såkalt mobilt avfallssug, levert av Envac.
Som man kan se av bilder, så er dette et system med lange rør mellom der avfallet legges i, til søppelbilen (sugebil) henter avfallet. Avstandene hos oss kan være opptil 200 meter mellom disse punktene.
De store fordelene for oss med dette systemet, er at det er kort vei for alle beboere til der avfallet legges i, samt at søppelbilen kan hente alt avfall uten å kjøre inn på området. Videre reduserer det risikoen for skadedyr (les: rotter) inne på boligområdet.
For at dette avfallssystemet skal være en effektiv og en god løsning for oss, er det viktig at vi alle benytter dette på korrekt vis. Sameiet er blitt kontaktet av Renovasjonsetaten i Oslo mange ganer, ettersom det er registrert ekstremt mye feilbruk av systemet hos oss.
Envac må være med søppelbilen for å løse opp ”propper” i våre rør!
Renovasjonsetaten i Oslo strammer inn! Fra 1. desember i år har sjåførene fått nye retningslinjer, der de har klar instruks om å IKKE bruke tid på ”propper”. Om slike oppdages, vil det kun sendes rapport til oss i styret om at tømming ikke er utført grunnet feil på systemet – med den følge at vi må rekvirere vaktmester eller Envac for å løse opp systemet. Dette vil medføre store ekstra kostnader, og ikke minst, at søppelnedkast må stenges i kortere eller lengre tidsrom.
Skulle vi ikke se en rask forbedring, vil styret ta i bruk de virkemidler vi har tilgjengelig; Utstedelse av søppelfaktura der vi kan identifisere hvem som har forårsaket problemet (minimum kr. 2.000,-), samt mulig økning av fellesutgifter for å dekke kostnadene.
Enkle retningslinjer ved bruk av søppelnedkast:
- Husholdningsavfall legges i vanlig handlepose i plast.
- Plastavfall legges i blå kildesorteringspose.
- Matavfall legges i grønn kildesorteringspose.
- Fyll posen kun halvfull.
- Knyt posen med dobbelt knute.
- Om posen er tung, bruk gjerne doble poser.
- Vanlig, blå og grønn pose legges i luke med din adresse (viktig for jevn fordeling i tankene).
- Om posen din må ”trykkes” eller ”stappes” inn, er den for stor! Dette er ditt STOPP-signal! Den må da pakkes om.
- Papir legges i grønn luke, men denne kan kun ta ting som aviser/blader og papp inntil 20x20cm. Pizzaesker eller lignende må IKKE ”stappes” inn eller brettes (disse ”bretter” seg ut igjen i rørene).
- Glass, flasker og metallbokser må absolutt ikke kastes i søppelnedkast (stor fare for å ødelegge systemet)! Dette kaster du i container for glass og metall.
Disse enkle punktene burde være enkelt for alle å følge, og vi håper derfor at vi slipper å bruke penger på unødvendige serviceoppdrag på avfallssystemet fremover.Takk for at også du tar ditt ansvar!Følg oss også på vår facebook gruppe: https://www.facebook.com/groups/lillohoyden/NB: Det er også viktig at du som seksjonseier har oppdatert email hos OBOS. Og formidler videre til evnt. leietakere.Hilsen
StyretLillohøyden 2-4-6 GarasjesameietFernanda Nissens Gate 2B0484 OsloEmail: LilloHGarasje@gmail.com - Skiboks, MC-parkering, service plasser
Skiboks
Oppheng av skiboks/annet i taket/vegger – dette gjøres etter avtale med styret. Send søknad til lillohgarasje@gmail.com. Oppheng er lov hvis det ikke strider mot andre tekniske installasjoner. Oppheng skjer på eget ansvar og 4 cm skruer.
Serviceplass
Service plass er på venstre side U1 bygg 4, (vaktmester, vaskepersonell, hjemmehjelp), bruk av disse plassene er etter avtale med styret.
Vi oppfordrer også til å ikke parkere utenfor oppmerkede plasser.
Leie av MC parkering
Det er vedtatt leie av MC parkering venstre side U1 bygg 4. Kostnad kr 500,- i mnd. Ta kontakt med styret for kontrakt.
Hvis det er spørsmål ta kontakt. lillohgarasje@gmail.com.
Continue reading → - Søppelsjaktene – viktig info
Hei alle beboere
Vi har fått klage fra REN om feil bruk av søppelsjaktene, fint om dere kan rive papir i små biter så de ikke tetter seg. Hvis dette gjentar seg så får vi ekstra regning.
I januar så vil det bli container igjen i 2 uker. Mer info kommer nærmere.
Sjekk linken for mer info og bilder.
https://www.facebook.com/groups/lillohoyden/
Ha en fin dag
Styret
Continue reading → - Markiser/solskjerming/screens
Ønsker du å sette opp markise på din balkong så ønsker vi at du velger denne fargen S7500-N (97). Dette er en ren mørke grå farge for en lystett duk. ELLER du kan velge S5500-N (94/97) som er litt lysere og ikke lystett i samme «serie».
Farge på persienner: vanlig aluminiums farge.
Screens: Grå tone.Styret har ikke tatt stilling til type solskjerming, da vi ønsker hver og en må få tilpasse dette selv til sitt behov.
Continue reading → - Postkasseskilt – mal og info
Postkasseskilt lager du selv her.
Det er ikke lov å bruke klistrelapper, da et er eget opplegg for navn på postkassene. Postmannen vipper med hele fronten og da ser man ikke navnet, hvis det er limt på postkassa sin front. Derfor skal alle lage navnelapper og sette inn.
Maler for skilt:
Postkasse skilt .odt
Postkasse skilt .doc
Klipp ut og fest i postkassa.
NB: hvis du har problemer si ifra så kan styret hjelpe.
Styret
Continue reading →